تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟ معرفی 4 شرکت برتر برای تبلیغات کلیکی گوگل. یا گوگل ادز یکی از بهترین روش‌های افزایش بازدید از وب سایت‌ها است که می‌تواند به رونق کسب و کار اینترنتی شما کمک کند. در این مقاله قصد داریم شما را با این روش تبلیغات آشنا کنیم. با ما در کارسازشو همراه باشید. 

تبلیغات کلیکی گوگل

روش‌های مختلف تبلیغات

همواره صاحبان کسب و کارها برای رونق کسب و کار خود از راه‌های مختلفی جهت معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنند. پیش ازظهور اینترنت، تبلیغات به صورت سنتی انجام میشد. از جمله روش‌های سنتی تبلیغات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات در رادیو و تلویزیون
  • تبلیغات کاغذی و بروشورها

اما با ظهور اینترنت، بستر جدیدی برای تبلیغات و برندینگ فراهم شد و صاحبان کسب و کارها توانستند با استفاده از روش‌های جدیدتر و کم هزینه‌تر محصولات خود را معرفی کنند. برخی از روش‌های تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

  • تبلیغات کلیکی گوگل
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات متنی
  • تبلیغات همسان

روش‌های متعددی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد که پیشتر در مقاله “تبلیغات اینترنتی چیست” این روش‌ها را معرفی نموده‌ایم. در این مقاله تبلیغ کلیکی در گوگل را به طور مشخص بررسی خواهیم کرد.

 

تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل یا Google Ads (گوگل ادز) یکی از روش‌های تبلیغات در گوگل است که به افزایش بازدید وب سایت شما کمک می‌کند. در تبلیغ کلیکی در گوگل، کاربران با کلیک کردن بر تبلیغات شما، وارد وب سایتتان می‌شوند و گوگل در ازای هر کلیک از شما مبلغی دریافت می‌کند. از آنجایی که روزانه بالغ بر 5 میلیارد جستجو در گوگل صورت می‌گیرد اگر از تبلیغ کلیکی در گوگل استفاده کنید امکان بازدید از وب سایت شما بسیار افزایش می‌یابد و در نتیجه می‌تواند به افزایش میزان فروش شما نیز منجر شود.

سئو بهتر است یا تبلیغ کلیکی در گوگل؟

تبلیغات کلیکی گوگل تنها راه افزایش بازدید از وب سایت نیست، همه‌ی وب سایت‌ها با رعایت اصول سئو سعی می‌کنند به رتبه‌های برتر گوگل دست یابند. هدف از سئو و تبلیغ کلیکی در گوگل افزایش بازدید از وب سایت است اما این دو روش تفاوت‌هایی نیز دارند. برخی از این تفاوت‌ها به شرح زیر هستند:

  • شما به ازای کاربرانی که با سئو به وب سایت شما هدایت می‌شوند، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید اما به ازای هر کلیک کاربران در تبلیغات گوگل باید هزینه‌ای پرداخت کنید.
  • در تبلیغات گوگل می‌توانید با استفاده از کلید واژه‌های بیشتری در معرض دید کاربران قرار بگیرد اما در سئوی وب سایت تمرکز شما باید بر کلمات کلیدی محدودی باشد تا بتوانید نتایج بهتری بگیرید.
  • با استفاده از تبلیغات گوگل می‌توانید سریع در میان رتبه‌های برتر مشاهده شوید اما قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل با استفاده از سئو، فرآیند زمان‌بری است.
  • محاسبه‌ی میزان تاثیری که تبلیغات گوگل بر بازدید وب سایت شما دارد نسبت به سنجش میزان تاثیر سئو بر بازدید از وب سایت‌تان، ساده‌تر است.

 

سئو و تبلیغ در گوگل باید همزمان مورد استفاده قرار گیرند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

گوگل ادوردز (Google AdWords)

گوگل ادوردز یک سیستم بازاریابی اینترنتی متعلق به شرکت گوگل است. شرکت گوگل این سیستم را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند با انتخاب کلمات کلیدی که کاربران آن را  از طریق آن بتوانند تبلیغات مربوط به محصولات یا خدمات خود را در موتورهای جستجوی‌ گوگل به نمایش بگذراند. در این پلت‌فرم شما باید کلمات کلیدی قدرتمندی را پیدا کنید و به گوگل معرفی کنید و متناسب با کلمه‌ی کلیدی، هزینه‌ای پرداخت خواهید کرد.

برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در گوگل باید یک حساب کاربری در گوگل ادز ایجاد کنید. عضویت در این سایت رایگان است و شما فقط به ازای هر کلیک بر تبلیغات خود مبلغی را به گوگل باید بپردازید. (در هنگام راه‌اندازی اکانت حتما ******* خود را فعال کنید).

گوگل ادوردز

تعرفه‌ تبلیغات کلیکی گوگل

تعرفه تبلیغات کلیکی گوگل در کسب و کارهای مختلف متفاوت است؛ توجه به این نکته ضروری است که حتی در یک صنعت خاص نیز این تعرفه‌ها یکسان نخواهد بود و عوامل مختلفی بر تعرفه‌ی تبلیغات کلیکی گوگل اثر می‌گذارد. از جمله عواملی که بر تعرفه‌ی این تبلیغات اثرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بالا بودن میزان رقابت برای یک کلمه‌ی کلیدی خاص بر هزینه‌ی تبلیغات اثر می‌گذارد.
  • تعداد رقبا یکی دیگر از عواملی است که بر تعرفه‌ی تبلیغ کلیکی در گوگل موثر است.
  • هزینه‌ی پرداختی برای تبلیغات، بستگی به قیمت پیشنهادی رقبای شما خواهد داشت. در واقع نوعی مزایده شکل می‌گیرد و کسانی که نرخ‌های بالاتری پیشنهاد دهند جایگاه برتر را در گوگل پیدا کند.

 

صرفا راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در گوگل نمی‌تواند به افزایش فروش شما منجر شود، نکات بسیاری باید برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی باید مورد توجه قرار گیرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای کسب نتیجه‌ی بهتر از تبلیغ کلیکی در گوگل بهتر است با متخصصان در این حوزه مشورت کنید.

تعرفه تبلیغات کلیکی در گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل چگونه به کسب و کارها کمک می‌کند؟

برخی از صاحبان کسب و کارها تصور می‌کنند که استفاده از تبلیغ کلیکی در گوگل نمی‌تواند به موفقیت کسب و کار آن‌ها کمک کند، برخی نیز ممکن است در یک کمپین تبلیغاتی بازدهی مورد نظر را کسب نکرده باشند و نسبت به این نوع تبلیغات نگاه مثبتی نداشته باشند؛ اما از نظر ما این نوع تبلیغات در صورتیکه هدفمند باشد و زیر نظر متخصصان دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود می‌تواند به رونق کسب و کار شما کند. در زیر به برخی از مزایای استفاده از این تبلیغات اشاره می‌کنیم:

  • روزانه افراد زیادی در سراسر دنیا از گوگل استفاده می‌کنند، شما می‌توانید از پتانسیل موجود در این فضا به نفع خود استفاده کنید.
  • این نوع تبلیغات مقرون به صرفه هستند، کاربرانی که از این طریق به وب سایت شما هدایت می‌شوند حتما به منظور خرید کالا یا خدمات شما وارد سایت شده‌اند و در صورتیکه خرید صورت گیرد شما چندین برابر هزینه‌ای که برای هر کلیک پرداخت می‌کنید، درآمد کسب می‌کنید.
  • همانطور که قبلا گفته شد شما در این نوع تبلیغات می‌تواند خیلی سریع میزان بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید.
  • این نوع تبلیغات را می‌توانید به زبان فارسی و انگلیسی انجام دهید. مثلا اگر در صنعت توریسم فعال هستید راه‌اندازی کمپین به زبان فارسی و انگلیسی باعث می‌شود که همزمان مخاطبان خود را در نقاط مختلف دنیا هدف قرار دهید.