قوانین استخراج ارز دیجیتال در خاورمیانه

با دانستن رازهای موفقیت زندگی بهتری را تجربه کنید.

قوانین استخراج ارز دیجیتال در خاورمیانه

۲۰۱ بازديد

صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال مبحثی پر چالش در کشورهای جهان است. هنوز تمام کشور ها به این نتیجه نرسیده اند که استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال را رسمیت ببخشند. هر کدام از کشورها در صدور و یا عدم صدور مجوز استخراج ارز دیجیتال دلایل خاص خود را دارند. اما ماینینگ در کدام کشورها دارای مجوز و در کدام کشورها غیر قانونی محسوب می شود ؟ ایران در کدام دسته قرار دارد؟

 

مجوز استخراج ارز دیجیتال

 

مجوز استخراج ارز دیجیتال

مجوز استخراج ارز دیجیتال و قانون آن در کشورهای مختلف چگونه است؟ مجوز استخراج ارز دیجیتال در تمام کشورها وجود ندارد. زیرا دولت ها نظرات بسیار متفاوتی را در این حوزه دارند. برخی از آن ها ادعا می کنند که نیازی به ارزهای رمز نگاری شده ندارند و آن ها تنها سرمایه مردم را به بازی می گیرند. اما در مقابل کشورهای دیگر نیاز خود را به ارزهای دیجیتال بیان می کنند و اعلام کرده اند که بازار به این ارزها برای انجام بهتر مبادلات نیاز دارد. در ادامه نگاهی به این مساله خواهیم داشت و وضعیت مجوز استخراج رز دیجیتال را در کشورهای خاورمیانه بررسی خواهیم کرد.

 

بحرین

بحرین در خصوص استخراج ارزهای دیجیتال و مبتنی بر بلاک چین نظر مثبتی دارد. بانک مرکزی این کشور در سال 2017 اعلام کرد که هیچ گونه محدودیتی در استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال قائل نیست مجوز استخراج ارز دیجیتال را رسما صادر کرد. کشور بحرین این امکان را در جهت استفاده بهینه از تکنولوژی عنوان کرد و به همین منظور گفت که ما ارزهای دیجیتال را به عنوان بستری برای انجام بهتر معاملات می شناسیم و این مساله به این معنی نیست که این ارزها را به هر شکلی قبول داریم !

 

ترکیه

ترکیه جزو آن دسته از کشورهایی است که استقبال خوبی ارز های دیجیتال نشان دادند. شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید 18% مردم ترکیه اقدام به خرید و فروش و سرمایه گذاری در ارزهایی مانند بیت کوین کرده اند و این آمار بسیار بیشتر از مردم آمریکاست. این استقبال تا حدی بوده که حکومت کشور ترکیه به فکر خلق یک ارز دیجیتال به نام ” تک کوین ” افتاده است. او قصد دارد پول ملی خود را پشتوانه ” لیر ” که واحد پولی ترکیه است راه اندازی کند.

 

استخراج ارز دیجیتال

 

قطر

مجوز استخراج ارز دیجیتال در کشور قطر صادر نمی شود زیرا این کشور به شدت با بیت کوین مخالف است و دلایل قانع کننده ای نیز برای آن عنوان کرده که در ادامه به آن اشاره کرده ایم.
دولت قطر بیان کرده که به دلیل مواردی مانند عدم دارا بودن پشتوانه برای بیت کوین هیچ گاه مجوز استخراج ارز دیجیتال را صادر نخواهد کرد. از طرفی اگر شاهد تخطی کردن بانک ها و نهاد های مالی و قانونی باشد به شدت آن ها را جریمه خواهد کرد. دلیل دیگری که دولت قطر بر ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال اعلام کرده این است که بیت کوین قابل تبدیل شدن به پول یا طلا نیست و بی ثباتی قیمت و سو استفاده از آن در حملات سایبری مهم ترین دلیل بر غیر قانونی بودن آن است.

خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت آنلاین انجام می‌شود. شما میتوانید به سایت های صرافی های دارای مجوز خرید و فروش خود را انجام دهید. خرید از صرافی های یکی از امن ترین راه های خرید ارز است.

کیف پول آنلاین را به صورت رایگان بر روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. اما این نکته را در نظر بگیرید برای دانلود از منابع رسمی استفاده کنید تا امنیت بالایی داشته باشید.

خرید از طریق آدرس کیف پول بیت کوین که شبیه شماره حساب بانکی است انجام می‌شود. پس از تصمیم به خرید ارز دیجیتال باید به دنبال فروشنده باشید که می‌توانید از طریق افراد حقیقی بخرید و هم از صرافی‌های معتبر که البته پیشنهاد ما به شما صرافی‌ها است.

صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران از کاربران درخواست ارسال مدارک شناسایی می‌کنند که مانع از کلاهبرداری و پولشویی شوند. معادل هر میزان ارز دیجیتالی که می‌خواهید پول به حساب صرافی واریز می‌کنید و در مقابل نیز صرافی مربوطه ارز دیجیتال را به کیف پول شما منتقل می‌کند.

نحوه فروش ارز دیجیتال نیز به همین صورت است که می‌توانید به افراد حقیقی یا به صرافی‌های معتبر بفروشید و معادل ریالی آن را دریافت کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.