آرشیو آبان ماه 1398

با دانستن رازهای موفقیت زندگی بهتری را تجربه کنید.

روش مطالعه موثّر PQRST- هیلگـارد

۲۲۶ بازديد


بهترین روش مطالعه کدام است؟ پاسخ به این سؤال می‌تواند مشکلات آموزشی بسیاری از دانشجویان را برطرف نماید. ازبدو ورود به
فضای آموزشی، چالش روش مطالعه همواره مورد توجه دست اندرکاران امور آموزشی بوده است. اساتید فرهنگی با توجه به پیشینه و تجربیات خود، سعی در ارائه بهترین روش‌های علمی برای مطالعه داشته‌اند. در این مطلب روش مطالعه PQRST براساس تحقیقات دکتر ارنست هیلگارد بررسی می‌شود.
دکتر ارنست هیلگارد
دکتر ارنست هیلگارد استاد دانشگاه استنفورد و از نظریه پردازان معروف در روانشناسی است. کتاب‌های منتشر شده از ایشان در بسیاری از مراکز دانشگاهی جهان تدریس می‌شود. کتاب “زمینه روانشناسی ” هیلگارد از پر طرفدارترین کتب روانشناسی در ایران می‌باشد. گروهی ?? نفره متشکل از زبده‌ترین مترجمان و روانشناسان ایران زمین، یکی از معتبرترین ترجمه‌های روانشناسی هیلگارد را ارائه داده‌اند. این کتاب ارزشمند از سال ???? تا کنون بارها تجدید چاپ شده است. در ادامه مطالبی از این کتاب که می‌تواند راهنمای خوبی برای شیوه‌های مطالعه باشد را مرور خواهیم کرد.
روش مطالعه PQRST چیست؟
روش مطالعه PQRST تکنیکی است که بر اساس خواندن بدون فراموشی و به خاطر سپاری در ذهن و یادگیری استوار است و بنابر گفته دکتر هیلگارد و همکارانش موثرترین روش مطالعه مبتنی بر ذهن می‌باشد. اساس این روش مطالعه بر مبنای ? اصل استوار است:
Preview مرور اجمالی
Question سؤال
Read خواندن
Self-recitation تلقین و تکرار
Test آزمون
مرحله P: مرور اجمالی
دانشجو ابتدا با خواندن رئوس مطالب و تصاویر، مروری اجمالی بر موضوع انجام می‌دهد. در این مرحله جزئیات و درک کامل مطلب موردنظر نیست. بهتر است خلاصه مطالب را در پایان فصول مطالعه کرده و به یک دید کلی برسید. در این مرحله هدف ایجاد سؤال در ذهن است. در مرور اجمالی آشنایی و سازماندهی مطالب در ذهن ایجاد می‌شود.
مرحله Q: پرسش کردن
برای یادگیری بهتر می‌بایست عناوین اصلی را به پرسش تبدیل کنید. با خواندن عناوین اصلی و طرح پرسش به دنبال جواب در موضوع باشید. از خود بپرسید مؤلف به دنبال چه چیزی بوده است و با درج این نوشتار قصد داشته چه موضوعی را بیان کند.
مرحله R: خواندن
اکنون زمانی است که می‌بایست مطلب موردنظر را با دقت بخوانید و جزئیات را به خاطر بسپارید. در هنگام مطالعه به دنبال یافتن جواب پرسش‌های مرحله قبل باشید. عبارات و یا مطالب مهم را علامت‌گذاری کنید. در مراحل بعدی به این علامت‌گذاری نیاز پیدا خواهید کرد. در یک مطالعه صحیح بین ??-?? در صد متن علامت‌گذاری شده است. تمام گفتار و مطالب اصلی را با دقت و توجه به مفهوم بخوانید. در این مرحله هیچ نکته‌ای را حذف نکنید و از هیچ موضوعی نگذرید. چگونگی علامت‌گذاری وابسته به خود دانشجوست.
مرحله S: تلقین و تکرار
در اصطلاح عمومی به این مرحله ” درس پس دادن به خود ” گویند. اکنون زمانی است که مطالعه مطالب را با نکات دقیق و جزئیات به اتمام رسانده‌اید. در این مرحله باید بتوانید نکات عمده و موضوعات مطرح‌شده را برای خود بازگو کنید. بدون نگاه کردن به مطلب سعی کنید نکات مهم را بازگو کنید. این مرحله یکی از بهترین روش‌های مطالعه است و به ثبت مطالب در حافظه منجر خواهد شد. لازم به ذکر است که این مرحله با حفظ مطلب تفاوت دارد و می‌بایست مطالب را با زبان خود بیان کنید. اطلاعات ارائه‌شده را با استفاده از جملات و عبارات خود بازگو نمایید.
در صورت امکان مطالب را با صدای بلند برای خود تکرار نمایید. پس از هر قسمت می‌توانید مطالب خود را با متن اصلی مقایسه کنید و به تصحیح اشتباهات بپردازید. این روش مطالعه منجر به سازماندهی مطالب در ذهن می‌شود و با تکرار و به خاطر سپاری، مطالب را فرا خواهید گرفت. برای هر بخش این مراحل را به تفکیک اجرا کنید تا به تسلط موردنظر برسید.
مرحله T: آزمون
همان‌گونه که مشخص است در این مرحله آزمون انجام خواهد شد. در روش مطالعه PQRST آخرین مرحله انجام آزمون توسط خود شماست. این آزمون در پایان هر فصل انجام خواهد شد. خود را برای آزمون آماده کنید. نکات اصلی دروس را مطالعه کنید. از یادداشت‌های خود کمک بگیرید و کل فصل را مرور کنید. خلاصه فصول را بخوانید و آماده انجام آزمون شوید. این مرحله می‌بایست در پایان هر فصل توسط دانشجو انجام شود تا روش مطالعه به یادگیری منجر شود. اهمال در این بخش می‌تواند تمام کل روش مطالعه را با شکست مواجه سازد.
بر طبق پژوهش‌های انجام‌شده روش مطالعه PQRST بر دیگر روش‌های مطالعه ارجحیت دارد. در این روش تکیه‌بر حفظ کردن فعالانه مطالب می‌باشد که با تکرار چندباره مطالب و روخوانی ساده تفاوت آشکاری دارد. پیشنهاد می‌کنیم تمام مراحل را طبق آنچه گفته شد انجام دهید تا به نتیجه موردنظر برسید ولی درصورتی‌که زمان و مجال کافی در اختیار ندارید می‌توانید بر مرحله S تلقین و تکرار تمرکز کنید. با توجه به تفاوت‌های فردی می‌توان زمان در نظر گرفته‌شده برای هر بخش را کم یا زیاد کرد. مهم اجرای گام‌به‌گام مراحل گفته‌شده است که منجر به یادگیری و تثبیت در ذهن خواهد شد.

معایب و محاسن تک فرزندی

۲۰۶ بازديد
 


با توجه به سیاست 20 ساله دولت در گذشته مبنی بر کنترل جمعیت با شعار دو بچه کافی است . بسیاری از خانواده ها نه تنها به
تقلیل تعداد نفرات خانواده به چهار نفر بسنده کردند که بسیاری از خانواده حتی پا را از دوفرزندی فراتر گذاشته و به تک فرزندی اکتفا کردند که ماحصل این امر در چندین سال گذشته کاهش شدید جمعیت را در پی داشته است که این امر خودش به یکی از آسیب های اجتماعی مهم تبدیل شده است.
به هر حال با توجه به اینکه این خانواده های ایرانی هستند که باید در مورد تک فرزندی یا چند فرزندی تصمیم بگیریند . در این مطلب به بررسی تعدادی از مزایا و معایب تک فرزندی اشاره شده است .
همچنین یکی از نگرانی های رایج والدینی که یک فرزند دارند اینست که آیا تک فرزندی می تواند برای فرزند آن ها آسیب زا باشد . بسیاری از والدین نیز می خواهند بدانند تک فرزندی چه ویژگی ها و چه معایبی دارد . در این قسمت برخی از ویژگی های مثبت و معایب تک فرزندی را بیان می کنیم:
مزایای تک فرزندی
1-هزینه کمتر برای خانواده
2-کنترل راحت تر تک فرزند
3-صمیمیت عمیق والدین با تک فرزند
4-آرامش خانه (فرزند دیگری نیست تا با ناسازگاری آنان آرامش خانه از بین برود).
5-احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتر با تک فرزند به جهت رسیدگی بیشتر به او
6-کودک در خانواده ای حضور داردکه فقط شامل افراد بالغ است و این کودکان پیش از زمان معمول، سخن گفتن را آغاز می کنند و روحیه اجتماعی نیرومندتری دارند. آنان از والدین خود تقلید و همچون بزرگسالان رفتار می کنند، به گونه ای که تحسین و تعجب دیگران را برمی انگیزند.
7-آنها زودتر از دیگر کودکان با مسایلی مواجه می شوند که برخورد با آنها در سنین بالاتر ناگزیر است.
8- مسایل و دیدگاه های خود را به راحتی بیان می کنند و قادرند به والدین خود کمک کنند.
9-آنها زودتر از دیگر کودکان به فعالیت اقتصادی مشغول می شوند و از کار کردن خجالت نمی کشند.
10-این کودکان با آمادگی و تجربه زیاد به سن بلوغ پا می گذارند.
معایب تک فرزندی
1- وابستگی شدید والدین به تک فرزند این وابستگی سبب اضطراب تک فرزند می شود و همیشه نگران است که اگر صدمه ای به او برسد، والدین دچار لطمه روحی شدید خواهند شد
2- حساسیت فراوان والدین دربارة رفتار و گفتار تک فرزند که او را به رفتار و گفتاری نامطلوب می کشد و لوس می شود.
3-مراقبت بیش از حد والدین که استقلال تک فرزند را به خطر می اندازد، مراقبتی افراطی از تک فرزند او را به فردی ضعیف و کم تحمل تبدیل کنند، فرزندشان از دیگران نیز انتظار خواهد داشت با او چنین رفتاری داشته باشند که این موضوع ناتوانی او را شدت خواهد بخشید. اگر والدین اجازه ندهند فرزندشان با احساسات سخت و ناراحت کننده رو به رو شود یا امکان آشکار کردن این نوع احساسات را برای او فراهم نکنند، تحمل وی را برابر این نوع احساسات ضعیف خواهند کرد.
4-وابستگی شدید تک فرزند به والدین که مانع دوست یابی او در ارتباط با همسالان می شود.
5-تأثیر منفی بر رشد تک فرزند به جهت نبودن رقابت بازی یا درگیری با برادر یا خواهر، . این کودکان کسی را ندارند تا با او رقابت یا بازی و دعوا کنند. آنها دوست و همدمی در منزل ندارند بنابراین برخی از احساسات را تجربه نمی کنند و فرصتی برای کنترل و مدیریت آنها نخواهند داشت
6-تسلیم پذیری والدین و عدم مخالفت با تک فرزند که سبب شکنندگی و آسیب پذیری در آینده می شود و نمی تواند ناامیدی ها و فشارهای روحی را تحمل کند،
7-برخورد بزرگانه با کودک (این کار سبب می شود جلوی بچگی کردن او گرفته شود).
8-ارتباط کمتر با همسالان، به جهت نبودن برادر و خواهری در منزل از ایجاد ارتباط با همسالان خجالت می کشد.
9-تمایل بیش از حد والدین به حمایت از تنها فرزندشان، مانع از آن می شود که فرزندشان عواقب اشتباهات خود را بیازماید و مسولیت عمل خود را بپذیرد. آنها هیچ گاه در مقام انتقاد از فرزندشان بر نمی آیند، با او مخالفت نمی کنند و همواره تسلیم خواسته های او می شوند تا از این طریق مانع ناراحت شدن او شوند. حمایت بیش از حد این والدین، فرزند را با روحیه حساس و ضعیف تربیت می کند. هرچه حمایت آنها از تنها فرزندشان بیشتر شود، قدرت و تحمل وی در رویارویی با مشکلات کاهش می یابد و از این رو بسیار شکننده و آسیب پذیر می شود. در چنین روابط حساس و پر اضطرابی است که تک فرزند از آزمودن احساساتی که در روابط بین خواهر و برادر شکل می گیرد، محروم می ماند.
10-در خانواده های تک فرزند، والدین و فرزندان هر دو احساس می کنند نیاز شدیدی به یکدیگر دارند. پس ناگزیر به مراعات یکدیگر هستند .
نظرات (0)
 

3کلمه جادویی ضداسترس

۱۸۸ بازديد


شما در این مقاله 3 کلمه جادویی میخوانید، که در شرکت Bristol-Myers با استخدام چند روانشناس به منظور تجویز یک راهکار

فوری برای رفع استرس به فروشندگان خود آموزش میدهند تا در مواقع حساس، که امکان دارد استرس در کار فروشنده اخلال ایجاد کند، با نهایت آرامش فروش خود را انجام دهند و هیج آثاری از استرس و اضطراب در آنها وجود نداشته باشد.


3 کلمه جادویی برای رفع فوری استرس و اضطراب :



1. ” من به شما احترام میگذارم. ”


زمانی که اجازه میدهید بی احترامی افکار شما را هدایت کند، ناخواسته تبدیل به دشمن فرد مقابل تان می شوید، حتی اگر او خودش آنرا نداند. در ادامه تنفر و عصبانیت در باطن شما اوج میگیرد و هردوی شما به زودی خواهید فهمید که یکنفرتان خیلی زود منفجر خواهد شد و هرآنچه در خود داشته را بیرون خواهد ریخت…
پس بدانید که بی احترامی همانند بکینگ پودر برای کیک عمل میکند.
گفتن جمله “من به شما احترام میگذارم.” – و واقعا عمل به آن – میتواند یک پایه قوی برای ارتباطات کاری/فردی شما برای آینده باشد. احترام باعث احترام میشود. شما اگر بخواهید احترام دریافت کنید، باید احترام هم بگذارید و ناهماهنگی ها و کشمکش ها در شرایط احترام دو طرفته میتواند تبدیل به مشکلی مشترک برای حل شود.

2. “من شما را درک میکنم.”


هرکسی اگر در شرایطی کار کرده باشد که از طرف همکاران و بالادستی هایش درک شده، خیلی سخت و تقریبا ناممکن استدر جایی بتواند کار کند که هیچ درکی از او و قابلیت هایش ندارند و در عوض یک عالمه توقع و انتظار از او دارند… این درست مواقعی هست که باعث ایجاد استرس و اضطراب در فرد میشود.
زمانی که فرد احساس میکند باید انتظارات دیگران را که خارج از محدودیت قابلیت هایش است انجام دهد، استرس و اضطراب به سراغش می آیند و افکاری همچون “نکند نتوانم اینکار را انجام دهم …” باعث ترس پنهان درونش میشود و آرامش را از او میگیرد.
اگر میخواهید درک شوید، باید درک کنید. گاهی درک شما از طرف مقابل، میتواند باعث شود شما خودتان از خودتان درک بهتری داشته باشید پس حتی اگر طرف مقابل شما را به هر نحوی نتوانست درک کند، ناراحت نباشید ،شما وظیفه خود را انجام دادید تا بار استرس و اضطرابتان را کاهش دهید.
بار دیگر اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، سعی کنید طرف مقابل را درک کنید. فقط اجازه بدهید کامل صحبت کنند و خواسته شان را بیان کنند، پیش قضاوت کردن را کنار بگذارید، شخصیت آنها را تحلیل نکنید؛ فقط به آنها گوش دهید. درک کردن طرف مقابلتان، میتواند شفافیتی در رابطه شما ایجاد کند، شفافیت از اموری که با آنها سر و کار دارید یکی از عوامل ضد استرس است.

3. “من شما را می بخشم.”


تقریبا در هر شرایطی، مردم سعی میکنند بهتری کاری که نسبت به دانش و اطلاعات و منابعی که دراختیار دارند انجام دهند. به هر حال، اشتباهات غیرقابل انکارند… در بهترین حالت هم هر فردی امکان دارد اشتباهی انجام دهد؛ اما زمانی این اشتباهات میتوانند جلوی موفقیت شما را بگیرند که شما اشتباهات خود و دیگران را نمی بخشید و در ذهن تان نگه میدارید.
هرچقدر که اشتباهات دیگران و خودتان را دیرتر فراموش کنید و ببخشید، آنها بیشتر قدرت میگیرند و شفاف تر بر روی پرده ذهن تان تکرار میشوند و بیشتر شما را عصبی، ناراحت میکنند و برای مدت طولانی شما را به یک قربانی تبدیل میکنند.
بخشش به معنی اجازه رفتار بد با شما نیست. بلکه برعکس، بخشش میتواند رفتار طرف مقابلتان را نیز نه در برابر شما، بلکه در درون شما اصلاح کند. اگر شما طرف مقابل را ببخشید، در واقع خودتان را از شر گرفتاری افکار منفی مربوط به دیگران خلاص کردید. پس در بدترین حالت ها، طرف مقابلتان را ببخشید، زیرا آینده شما به مراتب مهم تر است از سرنوشت طرف مقابلتان.
شما 3 کلمه جادویی را در 3 جمله خواندید. آیا میتوانید بگویید این کلمات جادویی کدام بودند؟1-......2-.......3-........

7 راهکار تقویت روابط اجتماعی

۱۸۷ بازديد
اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای بیان علاقه خود به دیگران و یک مناسبت خوب برای یادآوردی به نزدیکترین عزیزانمان
است. پس چرا شما نیز مانند بقیه از این موقعیت خوب استفاده نکنید؟ البته ابتدا باید چند راه کار برای تقویت روابط اجتماعی خود بیاموزید!
اصلا مهم نیست که شما این برنامه را برای چه کسی ترتیب می دهید؛ مادر، بهترین دوست یا نامزد شما. تمام روابط بسیار مهم هستند و تمام این روابط می توانند ارتقا پیدا کنند. چرا این ماه را به عنوان نقطه شروع نکنید؟
1) پایان دادن به نکات منفی در روابط اجتماعی
به قطع برای تمام روابط نمی توان به یک شکل عمل کرد و به سرعت آن ها را قوی کرد و یا بهبود بخشید پس درگام اول تلاش کنید تا اگر کدورتی در روابط خود دارید آن ها را شناسایی کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که روابط اجتماعی ما باید سبب تاثیر های مثبت بر ما باشند در مواقعی بهتر است تا خود را به جای طرف مقابل بگذاریم و از او گذشت کنیم و رابطه مان را به شکلی بسیار قابل توجه سرشار از مهربانی وخوبی کنیم.
نکته مهم تاثیر انکار ناپذیر آن ها بر زندگی ما و حتی بحث بدنی ما است (Fitness) پس چه عالی که این روابط را به شکلی مناسب سرو سامان دهیم.
2) پر انرژی شوید
به عنوان یک شخص بالغ ما فراموش می کنیم که باید کمی هم خوش بگذرانیم و از دیدی دگر آن را اصلا در نطر نمی گیریم و برای آن برنامه ریزی نمی کنیم. به عنوان مثال چه خوب که با دوستانتان کمی هم به شوخی و خنده بگذرانید؛ مثلا به دیدن یک فیلم کمدی بروید یا شهربازی می تواند انتخاب خوب دیگری باشد.
3) علاقه و عشق خود را نشان دهید
به طور مشخص راه کار غالبی برای این مورد وجود ندارد. ممکن است شما مستقیما به شخص مورد نظر بگویید که دوستش دارید یا ممکن است یک کادو برای او بخرید. به شکلی قابل توجه این طرز بیان بین افراد مختلف متفاوت بوده و هر کس با یک سری از اعمال به آن احساس دلپذیر می رسد ولی نکته آن است که توجه غالب شما بر کسی باشد که دوستش دارید و تلاش کنید تا متوجه شوید او چگونه به این علاقه شما پی خواهد برد ممکن یک جمله کوتاه را درمورد عشق شما به یقین برساند.
باز هم یادآوری می کنیم که روابط شما بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیر مستقیم دارد پس تلاش کنید تا این روابط را بهبود بخشید.
4) غذای دورهمی راه کاری برای تقویت روابط اجتماعی
آیا این نکته برای شما مهم است که به اتفاق تمام اعضای خانواده غذا بخورید یا نه مانند غالب مردم متاسفانه به آن بی توجه اید؟ توجه به این که تا حد امکان وعده غذایی را به همراه تمامی اعضای خانواده میل کنید و روابط خود با آن ها را بهبود بخشید نکته مهمی است. ممکن است سرتان بسیار شلوغ باشد اما تمام تلاشتان را بکنید تا زمان مناسبی برای این غذای دورهمی اختصاص دهید.
5) دنبال دوستان قدیمی بروید
علی رغم این تفکر غالب که برای ارتباط دوباره بایک دوست قدیمی دیگر خیلی دیرشده باید بدانید که ارتباط دوباره با این افراد نه تنها دیر و بد است بلکه بسیار بیشتر از حالت عادی به شما کمک می کند. باید در ذهن داشته باشید که شخص مقابل هم مانند شما فکر می کند و منتطر خبر از جانب شماست و جرئت ندارد تا قدم جلو بگذارد. اگر او این توانایی را در خودش نمی بیند شما به دنبالش بروید، مطمن باشید هیچ وقت دیر نسیت.
6) دوستان جدید پیدا کنید
همه ما میدانیم که پیدا کردن دوست جدید چقدر برای یک فرد بالغ سخت است. بدون وجود کلاس های مدسه، فوق برنامه و برنامه های تفریحی که در زمان نواجوانی داشتیم پیدا کردن دوستان جدید و شناختن آن ها تقریبا غیر ممکن است. اما نقطه عطف باز هم آن است که ما مثل هم فکر می کنیم و دوست داریم تا قدم اول را کس دیگری بردارد و ما با او همراه شویم. زمانی را برای شناخت علایق خود اختصاص دهید؛ قطعا افراد زیادی مانند خودتان پیدا خواهید کرد.
7) کنترل دنیای مجازی
اسارت در دنیای مجازی!!
بله شاید به این نتیجه رسیده باشید که مشکلات غالبتان در روابط با دیگران شبکه های اجتماعی و این فضای مجازی است. پس تلاش کنید یا آن ها را محدود کنید و یا به کلی با دنیای مجازی خداحافظی کنید!!
با رعایت این 7 راه کار برای تقویت روابط اجتماعی، به مرور زمان شاهد بهبود و تقویت روابط اجتماعی خود و در نتیجه تاثیرات پر دامنه ی آن ها بر زندگی و حتی سلامت و تندرستی خود می شوید!

10نکته خداحافظی با تنش های زندگی زناشویی

۱۸۷ بازديد
خداحافظی با تنش های زندگی زناشویی
با رعایت این 10 نکته با تنش‌های زندگی‌تان خداحافظی کنید،نکته هایی مهم در زندگی زناشویی که باید بدانید،از همین حالا تمرین
کنید تا بتوانید بدون قطع‌ کردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش کنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید که آیا نوبت من شده که حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یکسری چیزها را یادداشت کنید تایادتان نرود
تصور کنید که دو کودک در حال بازی هستند. یک دفعه صدای فریادشان بلند می‌شود که : ازت بدم میاد ... ازت متنفرم ... اما چند دقیقه بعد باز هم می‌بینید که دارند با هم بازی می‌کنند و خوشحالند. گاهی دو آدم بزرگسال هم در روابط‌شان به همین شکل هستند. فقط کافی است در نیمکت کنارشان بنشینید و آنها را نگاه کنید. تا به حال این تجربه را داشته‌اید؟
سؤال جالب اینجاست چه اتفاقی برای کودکان می‌افتد که ‌آنها 5 دقیقه پیش دشمن بودند و در حال حاضر باز هم با هم بازی می‌کنند؟ جواب این سؤال ساده است. آنها شادی را به جای برقراری عدالت انتخاب می‌کنند. آنها لحظه‌شان را می‌بینند و سعی می‌کنند از بازی‌شان لذت ببرند. بزرگ‌ترین مشکلات ما هم اگر تنها مانند کودکان رفتار کنیم،‌ حل می‌شوند. البته زندگی زناشویی همیشه به سادگی بازی‌های کودکانه نیست اما همیشه یکسری نکات کلی و البته ساده برای مقابله با مشکلات زندگی وجود دارد. با رعایت این10 نکته با تنش‌های زندگی‌تان خداحافظی کنید.
زبان‌تان را گاز بگیرید
انتقاد و قضاوت را بس کنید. بیشتر مردم از همان اول رابطه که مرحله عشق ورزیدن است شروع به انتقاد می‌کنند. به یاد داشته باشید که هیچ‌کس نمی‌تواند ازدواجی را نجات بدهد اگر طرفین بیشتر از تحسین‌ شدن مورد انتقاد قرار بگیرند. انتقادهای مدام و پی در پی به همسرتان این حس را می‌دهد که او به اندازه کافی برای شما خوب نیست. این حس (به خصوص برای مردها) سردشدن رابطه را به دنبال دارد. قبل از هر چیز سعی کنید همسرتان را بشناسید و بعد از آن تفاوت‌های قابل قبول همدیگر را بپذیرید.
متفاوت سپاسگزاری کنید
درباره تفاوت‌ها شفاف‌سازی کنید. اینکه تفاوت را چه معنی می‌کنید، مهم است. ما همیشه حقایق را از بین فیلترهای متفاوتی رد می‌کنیم که وجود آن فیلترها به فرهنگ، ‌جنسیت و خانواده بستگی دارد. تنها شرط یک ازدواج خوب، حفظ کردن عشق در رابطه است. می‌توانید همسرتان را در نوع سپاسگزاری‌تان غافلگیر کنید. اگر او چیزهایی را همیشه دوست داشته که شما با آن مخالفت می‌کردید، می‌توانید با موافقت خود به او حس متفاوت بدهید. اگر همسرتان همیشه تیر و کمان دوست داشته و به نظر شما خرید تیرو کمان از خرج‌های غیرضروری زندگی بوده، ‌می‌توانید با پس‌اندازهایی که برای تفریح خود کنار گذاشته‌اید،‌ برایش یک تیر و کمان بخرید.
از همین حالا تمرین کنید تا بتوانید بدون قطع‌کردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش کنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید که آیا نوبت من شده که حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یکسری چیزها را یادداشت کنید تایادتان نرود.
معذرت‌خواهی کنید
شما می‌توانید بگویید که من به دلیل مشکلاتی که باعث آن شدم، معذرت می‌خواهم. در هر رابطه‌ای این بهترین شکل معذرت‌ خواهی است. اصلا مهم نیست شما چقدر مقصر هستید حتی اگر 14درصد تقصیرها گردن شماست برای آن قسمت معذرت‌خواهی کنید. ازدواج وقتی خوب پیش می‌رود که حداقل یک نفر بتواند معذرت‌خواهی کند. غرور داشتن در رابطه زناشویی چیز قابل قبولی نیست. معذرت‌خواهی در نهایت روح بزرگ شما را نشان و حس بهتری به‌زندگی‌تان می دهد.
خوب گوش‌ دادن را تمرین کنید
دفاع از خود را بس کنید. این مشکلی را حل نمی‌کند. سعی کنید شنونده خوبی باشید. خوب گوش‌دادن بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به شریک زندگی‌تان بدهید. از همین حالا تمرین کنید تا بتوانید بدون قطع کردن صحبت طرف مقابل‌تان،‌ خوب گوش کنید. بعد از صحبت همسرتان می‌توانید از او بپرسید که آیا نوبت من شده که حرف بزنم؟ می‌توانید در بین صحبت‌های همسرتان یکسری چیزها را یادداشت کنید تا یادتان نرود. در نهایت بحث می‌توانید یک نتیجه‌گیری داشته باشید. اگر به دنبال نتیجه هستید باید صبور باشید. هنگامی که هر دوی شما کنترل اعصابتان را از دست بدهید نتیجه این می‌شود که همسرتان با عصبانیت به درون اتاق می‌رود و در را به هم می‌کوبد. نگذارید بحث‌تان به این شکل بی‌نتیجه بماند. اگر شما آرام باشید همسرتان هم آرام می‌شود و از حرف‌های شما بل نمی‌گیرد.
دلگرمی بدهید
همیشه در ابتدای هر رابطه همه چیز گل و بلبل است و عادت داریم فقط نکات مثبت را ببینیم. اگر بعد از مدتی دیدیم بعضی مسائل آنطور نیستند که ما فکر می‌کردیم باید سعی کنیم بقیه چیزها را خراب نکنیم. همسر ما حتما نکات مثبتی هم دارد. معمولا بازسازی روابط سخت است اما غیرممکن نیست. برای نگه داشتن ازدواج‌تان باید کاری کنید که همسرتان احساس ارزشمندی و برگزیدگی کند. معمولا افرادی که ازدواج‌های طولانی‌تری دارند،‌ می‌فهمند چطور باید به همدیگر توجه کنند. این درک باعث می‌شود که فضایی صمیمی در خانه به وجود بیاید و در مقابل هم شما می‌توانید انتقادهای سازنده‌تان را پیش ببرید. به عنوان مثال وقتی همسرتان دارد با برادرش شوخی می کند حتی اگر از نوع شوخی‌اش خوش‌تان نیامده اما به او بگویید شیوه‌ای که او برای شوخی استفاده کرده را دوست دارید. همسر شما از انتقاد سازنده‌تان استفاده نمی‌کند مگر اینکه فضایی از عشق و احترام وجود داشته باشد.
روی خودتان تمرکز کنید نه همسرتان
همیشه حق با شما نیست. همیشه این شما نیستید که درست می‌گویید. سعی کنید کمی از اختلاف‌تان فاصله بگیرید و از دور نگاه کنید. حالا وقت آن است که درست ببینید. حتما به همین شکل است که طرف مقابل هم مقصر است اما به خود یادآوری کنید که من هم بی‌تقصیر نبودم. اگر هر یک از ما آدم‌های منطقی‌تری باشیم روابط‌مان بی‌تنش‌تر خواهد بود. روی خودتان تمرکز کنید و سعی کنید برای اصلاح نقص‌هایتان تلاش کنید.
تحت شرایط استرس‌زا، ‌فشار نیاورید
همیشه شرایط سختی در ازدواج پیش می‌آید. این شرایط می تواند شامل شرایط بی‌کاری،‌ فشار مالی یا حتی بیماری یکی از طرفین باشد. مثلا کسی را تصور کنید که فردا صبح عمل جراحی مهمی دارد. همسر او می تواند شب قبل از عمل جراحی فضایی از غم‌وغصه را در خانه به وجود آورد یا اینکه یک مهمانی بگیرد و تمام دوستان با روحیه همسرش را دعوت و سعی کند آن شب از فکر کردن به نتیجه عمل دوری کنند. انتخاب‌های ما در زندگی خیلی مهم هستند. مثلا یک همسر هم می‌تواند بنشیند و آنقدر فضا را ناراحت‌کننده کند تا به حدی برسد که یک دغدغه جدید هم به وجود بیاید. شما در شرایط سخت زندگی‌تان باید از به وجود آمدن فشار جدید جلوگیری کنید.
همه چیز در جزئیات خلاصه می‌شود
اگر همسر شما یک روزهایی به دلیل شرایط کاری‌اش بداخلاق و نا آرام می شود، اگر خیلی صبح‌ها برای شما چای می ریزد اما یک روز صبح با عصبانیت در را به هم می‌کوبد. این دلیل نمی‌شود که بگویید همسر من هیچ‌وقت من را درک نمی‌کند. نکات مثبت را همیشه در یادتان نگه دارید، این باعث می‌‌شود که عصبانیت شما قابل کنترل شود. اگر گاهی خلق و خوی او با توجه به شرایطی که خارج از فضای خانه دارد تغییر می‌کند،‌ شما هم راه بیایید. از او تعریف کنید. به او بگویید که چقدر از با او بودن لذت می برید و خوشحال هستید. گاهی لازم است که حتی کوچک‌ترین مهارتش را بزرگ کنید و بگویید که عزیزم تو در این کار بهترین هستی. به جزئیات رابطه‌تان دقت کنید و همه چیز را یک وظیفه ندانید. این مسائل صمیمیت رابطه را بیشتر و تنش‌ها را کمتر می‌کند.
تنها شما می‌دانید که باید چه کار کنید
تمام مجلات سبک زندگی پر هستند از روش‌هایی که شما می‌توانید برای به وجود آوردن یک زندگی عاشقانه به کار گیرید. اما در آخر باید بدانید که شما به هیچ‌کدام از این توصیه‌ها نیاز ندارید. شما تنها کسی هستید که می‌دانید باید چه کاری انجام دهید. اصلا مهم نیست که چقدر از ازدواج‌تان گذشته یا چقدر احساس صمیمیت نسبت به زندگی مشترک‌تان دارید، ‌مهم این است که بعد از ورق زدن این صفحات 3 عمل خاص را برای بهبود مسائل در زندگی‌تان به کار ببرید.
راه مخصوص خودتان را پیدا کنید
شاید خیلی از راه‌ها را امتحان کرده باشید،‌ اما باید بتوانید راهی را که مختص زندگی خودتان است پیدا کنید؛ راهی که برای خوشحال کردن و به صمیمیت رسیدن با همسرتان جواب بدهد. این روش را یکی از همکاران ما پیاده کرده و به نتیجه رسیده به همین دلیل این سه روش را به عنوان مثال با شما درمیان می‌گذاریم.
- من توانستم شام مورد علاقه‌اش را بپزم و وقتی او بعد از کار به‌منزل برگشت با میز شام چیده روبه‌رو شود.
- آخر ماه تمام وسایل شخصی‌ام را ریختم و بعد از دسته‌بندی همسرم با اتاق مرتب شده‌ام رو به رو شد.
- به او گفتم که می‌خواهم صبح روز جمعه زمانم را طوری تنظیم کنم که درباره نگرانی‌ها و دلمشغولی‌هایش صحبت کنیم.
بگردید و 3 روش مخصوص به خود و رابطه‌تان را پیدا کنید. بدانید که تنها قدم اول و شروع گردگیری رابطه سخت است.

3 ایده کسب و کار خانگی درآمدزا

۲۰۱ بازديد


ایده کسب‌ و کار خانگی پولساز با سرمایه کم می‌خواهید؟ این ایده های کارآفرینی پولساز را از دست ندهید! ایده کسب و کار خانگی
ایده کسب و کار خانگی درآمدزا با سرمایه کم که می‌توان از همین امروز برای کار در منزل و کارآفرینی با سرمایه کم شروع کرد. من در این مقاله ۳ ایده پولساز کار در منزل با سرمایه کم برای شما تهیه کردم به همراه جزییات اجرای هر کدام از این ایده ها.
تایوانی‌ها یک شعار اقتصادی جالب دارند: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک‌خانه!» این شعار اولین بار باهدف توسعه کسب‌وکارهای کوچک خانگی طراحی شد. آن‌ها گام اول کسب‌وکارهای کوچکشان را با فرآوری ساده محصولات برداشتند.
تجهیزات لازم برای اجرای این سه ایده درآمدزا را با کمتر از ١٠‌ میلیون تومان می‌توانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواد اولیه حداکثر به ١۵‌ میلیون تومان سرمایه برای یک کارآفرینی خانگی درآمدزا نیاز خواهید داشت.
کارهایی مثل تولید مربا یا تهیه غذاهای خانگی… این مدل ساده و کاربردی می‌تواند برای خیلی از ما به‌عنوان یک کسب‌وکار خانگی یا حتی شغل دوم درآمدزا باشد.
۳ ایده کسب‌ و کار خانگی درآمدزا
در سال‌های اخیر با افزایش مشغله و گرفتاری خانواده‌ها، بسیاری از آن‌ها استفاده از محصولات خانگی را به محصولات صنعتی ترجیح می‌دهند. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر کمتر خانواده‌ای تمایل دارد، قند مصرفی خود را به‌صورت کله‌قند خریداری کرده و در خانه خرد کند یا خرید سبزی‌ خردشده یا خشک‌شده رواج زیادی پیداکرده است. همین موضوع فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می‌کند.
علاوه بر تولید قند یا سبزیجات خردشده، تولید چیپس میوه گزینه سوم این کسب‌وکارهای ارزان‌قیمت است. چیپس میوه به‌عنوان یکی از تنقلات نسبتاً جدید، ارزش‌افزوده قابل‌توجهی دارد و با توجه به پتانسیل بالای ایران در تولید خشکبار، می‌تواند چشم‌انداز صادرات را نیز برای آینده کسب‌وکار کوچکتان ایجاد کند.
تجهیزات این سه مدل شغلی ارزان‌قیمت را با کمتر از ١٠‌میلیون تومان می‌توانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواد اولیه حداکثر به ١۵‌میلیون تومان سرمایه نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، فضایی در حدود ٧ تا ١٢متر کارتان را راه می‌اندازد و اگر بتوانید بازاریابی خوبی برای محصولاتتان انجام دهید حداقل سود خالص ماهانه‌تان حدود ٢,۵‌میلیون تومان خواهد بود.
برای خرید تجهیزات چقدر سرمایه لازم است؟
برای راه‌اندازی این کسب‌وکارها نیاز به خریداری تعدادی ماشین‌آلات کوچک خانگی دارید که حداکثر ١٢متر فضا اشغال می‌کنند. در این بخش میزان کارایی هر دستگاه کوچک خانگی و میانگین قیمت آن را برایتان می‌آوریم: دستگاه‌های مختلفی برای خرد کردن قند وجود دارد که بر اساس توان تولیدشان قیمت‌گذاری می‌شوند. توان تولید دستگاه معمولاً با میزان تولید در ساعت سنجیده می‌شود. دستگاه‌های کوچک خانگی معمولاً ٢٠٠ کیلوگرم در ساعت قند خرد می‌کنند. اندازه دستگاه حدود ٢ در ٣ متر است و حداقل قیمت دستگاه‌های کوچک بین ٢ تا ۵‌میلیون تومان است.
برای خرید یک دستگاه کوچک سبزی خردکن که ١٠ تا ١۵کیلوگرم سبزی را در یک ساعت خرد می‌کند نیاز به ١,۵‌میلیون تومان سرمایه‌دارید، البته یادتان باشد موقع خرید حتماً به استاندارد بودن دستگاه توجه کنید.
در سال‌های اخیر تعداد زیادی دستگاه غیراستاندارد وارد بازار شدند که باعث ایجاد آسیب‌های جسمانی شده‌اند. علاوه بر سبزی خردکن شما به یک یخچال صندوقی برای نگهداری سبزیجات نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم روی گزینه‌های دست‌دوم متمرکز شوید تا هزینه کمتری بدهید. خرید یخچال صندوقی حدود ٢‌میلیون تومان هزینه دارد. برای قرار دادن این دستگاه‌ها حداقل به یک اتاق ١٢متری نیاز دارید.
تجهیزات خشک‌کردن میوه شامل دو دستگاه خشک‌کن و خردکن (اسلایسر) میوه است. اسلایسر، میوه را برش می‌زند و خشک‌کن آن را خشک می‌کند. یک دستگاه خشک‌کن خانگی با ظرفیت ١۵٠ کیلوگرم بر ساعت حدود ۵.۵‌میلیون تومان قیمت دارد. قیمت دستگاه اسلایسر با همین ظرفیت نیز تقریباً بین ٢ تا ٣‌میلیون تومان است. برای خشک‌کردن میوه به یک یخچال صندوقی هم نیاز دارید. با این حساب مجموع تجهیزات این کار حداقل ١٠‌میلیون تومان است.
مواد اولیه را مستقیماً از تولیدکننده بخرید
از دلال‌ها برای تهیه مواد اولیه خرید نکنید. برای این‌که حداکثر سود لازم را ببرید، باید با تولید‌کننده اصلی در ارتباط باشید. برای خرید قند باید به کارخانه‌های قند مراجعه کنید اما نکته اینجاست که برخی از کارخانه‌ها قند حجم زیر ١٠٠تن را نمی‌فروشند و این برای شما که در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی هستید زیاد است. بااین‌حال دست نگه‌دارید و گزینه مراجعه به عمده‌فروش یا دلال را به‌عنوان آخرین راهکار در نظر بگیرید. کافی است کمی در اینترنت جست‌وجو کنید یا با چند کارخانه قند تماس بگیرید.
ممکن است بعضی از آن‌ها حاضر شوند به شما مقدار کمتری بفروشند. به‌عنوان‌مثال کارخانه قند مرودشت که شهرستانی در استان فارس است حداقل تناژ واگذاری خود را ١٠ تن قرار داده اما این کارخانه حاضر است حجم کمتر از ١٠ تن را نیز به متقاضیان بفروشد. برای خرید میوه یا سبزی نیز با کشاورزان مذاکره کنید. حتی اگر کمی بیشتر از دلال‌ها به آن‌ها پول بدهید باز هزینه تمام‌شده تولیدتان پایین‌تر از زمانی است که از دلال‌ها می‌خرید.
ضایعات را هم بفروشید!
دستگاه‌های قند خردکن به‌طور میانگین از یک‌تن قند ٨٨٠کیلوگرم قند خردشده به شما تحویل می‌دهند و بقیه این میزان به‌صورت خاک قند از دستگاه خارج می‌شود، البته خاک قند تولیدشده را به‌راحتی می‌توانید به قنادی‌ها بفروشید. در مورد میوه به‌طور میانگین هر ١٠کیلوگرم میوه، یک کیلوگرم چیپس میوه تولید می‌کند و سبزی پس از پاک شدن و گرفتن ساقه و گل‌ولای تقریباً به‌اندازه نصف حجم اولیه به شما محصول فرآوری شده می‌دهد، البته ضایعات میوه و سبزیجات نیز توسط دامداری‌ها و به‌عنوان خوراک دام خریداری می‌شوند. علاوه بر آن‌ها کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید کود ارگانیک، مشتریان این ضایعات به شمار می‌آیند.
محصولاتتان را اقتصادی بسته‌بندی کنید
برای بسته‌بندی محصولات تولیدشده باید به فروشندگان مواد پلاستیکی مراجعه کنید. با ٢٠٠ تا ٢۵٠‌هزار تومان می‌توانید نایلون موردنیاز برای بسته‌بندی حدود ١٠تن را خریداری کنید. بسته‌های شما می‌توانند یک تا ١٠ کیلوگرمی و حتی کمتر باشند. میزان حجم بسته‌بندی‌تان را باید به‌صورت اقتصادی برنامه‌ریزی کنید. برای شما دو مثال می‌آوریم.
در حال حاضر هر بسته ۴٠٠ گرمی قند خردشده در سوپرمارکت‌ها تقریباً ٣٨٠٠ تومان قیمت دارد. این قیمت برای بهترین کیفیت بسته‌بندی است اما اگر شما سود ١٠٠ تومانی برای هر کیلوگرم قند برای خودتان در نظر بگیرید و تقریباً معادل این سود را به عامل توزیع یا سوپرمارکت‌ها بپردازید درنهایت قیمت یک بسته یک کیلوگرمی قند خردشده توسط شما حدود ٣١٠٠ تا ٣٢٠٠ تومان می‌شود. با این حساب مشتریان زیادی ترجیح می‌دهند بیشتر از دو برابر بسته‌های۴٠٠ گرمی قند بخرند اما برای بسته‌بندی شیک‌تر آن‌همه پول ندهند.
در مورد بسته‌بندی میوه‌های خشک، حجم بسته‌بندی کوچک‌تر اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد؛ زیرا قیمت یک کیلوگرم میوه خشک به‌طور میانگین ۵٠-۶٠‌ هزار تومان است. این قیمت می‌تواند محصولات شمارا از سبد بسیاری از مشتریان خارج کند. پس بسته‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌تواند تعداد مشتریان زیادتری برایتان دست‌وپا کند.
سودتان را حساب کنید
در حال حاضر هر کیلوگرم قند در کارخانه بین ٢١٠٠ تا ٢۵٠٠ تومان قیمت دارد. برای تهیه یک‌تن قند تقریباً به ٢‌میلیون و ۵٠٠‌هزار تومان سرمایه نیاز دارید. اگر میزان ضایعات یک‌تن را از این مبلغ کم کنیم هر کیلوگرم قند خردشده برای خودتان حدود ٢٨۵٠ تومان تمام می‌شود.
با توجه به فضای رقابتی موجود در بازار ١٠٠ تومان سود برای هر کیلوگرم قند خردشده، سود مناسبی برایتان به‌حساب می‌آید. با این حساب اگر شما ۵ ساعت در روز وقت بگذارید و یک‌تن قند را خرد و بسته‌بندی کنید سود هرماهتان حدود ٢‌میلیون و ۶۵٠‌ هزار تومان خواهد بود. در مورد چیپس میوه، اگر حداقل قیمت یک کیلوگرم سیب را ١۶٠٠ تومان در نظر بگیریم ١٠ کیلوگرم آن معادل ١۶‌هزار تومان هزینه دارد. به‌عبارت‌دیگر یک کیلوگرم چیپس میوه ١۶‌هزار تومان برای شما هزینه‌بردار است (به‌جز هزینه انرژی و حمل‌ونقل) قیمت عرضه یک کیلوگرم چیپس سیب ۵٠‌هزار تومان است. با این دسته از محاسبات میزان سود و حساب‌وکتاب‌هایتان را انجام دهید.
چگونه محصولاتمان را بفروشیم؟
قبل از این‌که به فکر فروش بیفتید به یک نکته مهم توجه کنید: سعی کنید قبل از تولید، سفارش بگیرید. این نکته به‌ویژه برای تولیدکنندگان مواد فسادپذیرتر مثل سبزی خردشده یا چیپس میوه اهمیت بیشتری دارد و اما فروش… برای فروش چند راه‌حل دارید. مهم‌ترین گزینه، مذاکره با رستوران‌ها، فست فودها و سوپرمارکت‌های محله‌ خودتان است.
گزینه بعدی فروش اینترنتی است. با ایجاد صفحات شخصی می‌توانید برای فروش محصولاتتان تبلیغ کنید یا می‌توانید با نصب چند آگهی در خیابان محل زندگی‌تان کالاهای تولیدی‌تان را به‌صورت مستقیم عرضه کنید. در آگهی‌تان قیمت عرضه به‌صورت مستقیم را محور تبلیغتان قرار دهید تا هم‌محله‌ای‌هایتان ترغیب شوند به‌جای خرید از واسطه‌ها به‌صورت مستقیم از شما خرید کنند.
گزینه بعدی مراجعه به مراکزی است که می‌دانید مصرف‌کننده عمده هستند مثلاً برای قند، کافی‌شاپ‌ها، سفره سراها یا پاتوق‌های تفریحی که در محله‌تان وجود دارد و برای سبزی خرد‌شده، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، ساندویچی‌ها، مهدهای کودک و مدارسی که به بچه‌ها یک وعده‌غذا ارائه می‌دهند.
باوجود تمام رقبایی که در بازار وجود دارد اگر شما کیفیت محصول و خدمات خودتان را ارتقاء دهید قول می‌دهم هیچ رقیبی برایتان وجود نخواهد آمد.
نتیجه‌گیری:
در این مقاله تلاش کردم به شما نشان دهم که چگونه می‌توان با روزی ۵ ساعت کار در منزل به یک درآمد میلیونی در ماه برسیم. این ۳ ایده کسب و کار خانگی درآمدزا از آن ایده های درآمدزا ی هستند که می توانید با سرمایه کم و در منزل به راحتی آن ها را پیاده سازی و اجرا کنید. یادتون باشه تفاوت کارآفرینان موفق و افرادی که در رویای کارآفرینی هستند، در داشتن سرمایه نیست بلکه در تلاش و پشتکار آنهاست. پس همین حالا یکی از این ۳ ایده کار در منزل درآمدزا را انتخاب و پیاده‌سازی کنید.

5 راه ساده برای جذب پول

۲۱۹ بازديد
اگر دوست دارید آهنربای ثروت باشید ، این مقاله را حتما مطالعه کنید:وضعیت مالی امروزتان نتیجه افکار و تجسمات دیروزتان در
مورد پول است…
بنابراین تنها راه افزایش رفاه و بهبود وضعیت مالیتان، تغییر نگرشتان نسبت به پول و ثروت است. تنها کافی است یکبار نگرش و طرزفکرتان بر روی فرکانس جذب پول تنظیم کنید تا به صورت حیرت آوری پول و ثروت وارد زندگیتان شود.
قانون جذب، قانون جدید و نوظهوری نیست !
از هزاران سال پیش، بودا نیز به مریدان خود چنین میگفت:
هر آنچه که هستیم حاصل تفکراتمان است.
ذهن یعنی همه چیز. هرآنچه را فکر کنیم، همان خواهیم شد.
در کتاب های مقدس، متون باستانی، نظریه های دانشمندان نیز به قدرت افکار اشاره شده است؛ برای مثال چندین آزمایش متفاوت برای اثبات قدرت فکر را میتوانید از اینجا بخوانید که در تلاش بودند پاسخ سوالی را پیدا کنند… اینکه آیا به راستی چطور فکر انسان میتواند شرایطش را تعیین کند؟
ذهن انسان مدام در حال تفکر است.
هر تفکری باعث ایجاد احساس در انسان میشود.
احساسات نیز باعث افزایش یا کاهش ارتعاشات انرژی بدن میشوند و هر انرژی ،مشابه خودش را جذب میکند.
اگر ذهن باعث شود بدن انرژی مثبتی از خود ساطع کند بدیهی است که تمام انرژی هایی که جذب انسان و یا فرد جذب آن میشود مثبت خواهند بود و برعکس.
چطور میتوانیم یکبار برای همیشه بر روی افکارمان کنترل داشته باشیم؟
چطور میتوانیم فرکانس های ارتعاشات ذهنی مان را کنترل کنیم؟
چه روش هایی میتوانیم برای جذب پول و ثروت با کمک ارتعاشات حاصل از افکارمان جذب کنیم؟
چطور بدون آنکه ازین پس نگران پول باشیم، پول خودبه خود وارد زندگی مان شود؟
چطور نه تنها پول بلکه هرآنچه را بخواهیم با 5 روش ساده وارد زندگیمان کنیم؟
جواب تمامی این سوالات را در این مقاله میخوانید، این مقاله یکبار برای همیشه نگرش تان را عوض میکند و طرزفکرتان را بر روی فرکانس جذب پول و دریافت آن تغییر خواهد داد. پس نه تنها آنرا بخوانید بلکه عمل کنید.
» راه اول) تصور کنید بیش از حد نیازتان پول دارید و در حال خرج کردن آن هستید
اگر در زندگی پول کافی ندارید، به احتمال زیاد اکثر تصورات شما نیز در حال تصویر سازی عدم وجود پول است.
شاید دقیقا عدم داشتن پول را تصویر سازی نکنید اما زیاد نگران پول باشید و یا از بطن وجود در مورد هر اقدامی ابتدا به شرایط مالی تان فکر کنید.
اگر میخواهید جریان ورودی پول را به زندگیتان هموار کنید باید دقیقا برعکس عمل کنید :
تصور کنید بیش از حد نیاز پول دارید
تصور کنید بیش از حد نیاز پول خرج میکنید
و احساس کنید؛ تمام لذتی را که داشتن پول و خرج کردن بدون هراس آن دارید را احساس کنید.
مغز شما فرق بین تخیلات و خاطرات شما را نمیداند. اکثر افراد هنگام تصویر سازی و تخیل کردن مدام از تصاویری که در حافظه شان هست استفاده میکنند ، از تجربیات گذشته شان، از احساسات فعلی شان… این غلط است.
شما باید هرآنچه را دوست دارید تصویر سازی کنید، تخیل کنید.
دنیا به آنچه که در ذهنتان تشکیل میشود پاسخ میدهد، اختلاف بین تصویر واقعی و تخیلی را نمیداند.
پس اگر تا به حال پول زیادی نداشتید از فکر کردن و تخیل کردن در مورد پول زیاد هراس نداشته باشید. از تصویرهایی که میسازید لذت ببرید.
» راه دوم) شکرگزار پولی که دارید باشید
شکرگزار پولی که در حال حاضر دارید باشید و اینکه چه نقشی در زندگی شما دارد، برای مثال :
غذایی که تهیه میکنید
نوری که پول پرداخت قبوض را دارید
اجاره ای که میپردازید
پول لباس هایی که دارید و …
قدردان چیزهایی که دارید، بودن به معنی این است که به خدا و کائنات اعلام میکنید از چیزی که دارید راضی هستید و باعث میشود ارتعاشات هماهنگ بیشتری با همان فرکانس ساطع کنید و در نتیجه تمام چیزهایی که جذب شما یا شما به آنها جذب میشوید ارتعاشاتی هماهنگ خواهند داشت : پول، سلامتی، شادی و …
برای درک بیشتر قدرت شکرگزاری حتما سری مقاله «رابطه‌ی سپاسگزاری و خلق ثروت» را بخوانید.
» راه سوم) وانموند کنید که دریافت کردید
حتی اگر هیچ پولی ندارید، تا زمانی که قابلیت فکر کردن دارید، میتوانید ارتعاشات پول و ثروت را فعال کنید با وانمود کردن به اینکه شما تمام آنچه را تصور میکنید را دریافت میکنید. شما باید باور کنید و بعد چنان وانمود کنید گویا آنها را دریافت کردید.
وانمود کنید یک میلیاردر هستید، زمانی که قدم میزنید، مسواک میزنید یا حتی سیب میخورید
(یک فرد میلیونر چطور مسواک میزند؟ راه میرود؟ میوه میخورد؟ و …)
وانمود کنید یک فرد میلیونر هستید و یک کارت اعتباری با 100 میلیارد پول در آن به خرید لباس میروید. بهگرانترین قیمت ترین مغازه ها بروید، زمانی را صرف دیدن لباس هایی که دوست دارید بکنید
(اصلا به قیمتش فکر نکنید، باید وانمود کنید هرچقدر پولش باشد شما آن مقدار را دارید) حتی شده آنها را پرُو کنید.
وانمود کنید شما یک میلیاردر هستید، به بنگاه معاملات ماشین بروید و یک چرخی در نمایشگاه بزنید، ماشین هایی که دوست دارید بخرید را نگاه کنید، از صاحب آنجا اجازه بخواهید که بنشینید پشت فرمان ماشین، احساس کنید میتوانید آنرا بخرید
شما زمانی که وانمود میکنید به کائنات ارتعاشاتی ساطع میکنید که حاوی اطلاعاتی همچون “من لیاقت این ارتعاش را دارم…” و کائنات نیز آنرا به شما میدهد. اما هرچقدر اگر تصویر سازی کنید و بخواهید اما زمانی که از یک مغازه گران قیمت لباس فروشی عبور میکنید به خودتان ناخودآگاه بگویید “اینجا جای ما نیست…“ کائنات نیز آنرا دریافت میکند و به آن پاسخ میدهد…
» راه چهارم) هرآنچه را که پس از بدست آوردن احساس خواهید کرد، الان احساس کنید
از خودتان بپرسید : اگر به شرایط مالی ایده آل‌تان دست پیدا کنید، چه احساسی خواهید داشت؟ آیا احساسِ
آزادی
امنیت
یا هرچیز دیگری خواهید داشت؟
زمانی که توانستید احساسات پس از داشتن را احساس کنید، هرکاری میتوانید انجام دهید تا آن احساسات را در روز بیشتر داشته باشید. تصویر سازی کنید، به محله های ثروتمندان بروید و قدم بزنید یا هرکار دیگری.
شما باید احساسات را جدی بگیرید زیرا منبع اصلی دریافتی های زندگی تان است…
» راه پنجم) بازیگوش باشید
نباید در مورد پول خیلی جدی باشید و آنرا جدی بگیرید.
احساس کنید پول دوست شماست، شما را دوست دارد و شما هم او را دوست دارید. نباید در مورد پول احساس یک شی کمیاب داشته باشید.
درباره زندگی رویاییتان که سرشار از پول و ثروت است فکر کنید و آنرا در قالب یک سناریو بنویسید که یک روزتان چطور خواهد بود از صبح تا شب (حتما مکتوب کنید)
بازی های که در مورد پول است را بازی کنید (نه به صورت شرطی یا قمار بلکه منظور پول غیرواقعی مانند بازی های چند نفره مونوپلی)
بیشتر راجع کارهایی که مایلید با پول انجام دهید صحبت کنید (نه کارهایی که فکر میکنید پول ندارید برای انجام آنها اقدام کنید)
شما میتوانید میتوانید تمام کارهایی که در این مقاله گفته شد را برای بالا بردن ارتعاشات جذب پولتان انجام دهید. هدف اصلی تنظیم فرکانس بر روی دریافت پول و باز گذاشتن دریچه ورودی پول به زندگی است.
نکته قابل توجه ای که باید به آن دقت کنید : هرکاری که به نظرتان سخت است انجام ندهید… تنها کارهایی که از انجام آن لذت میبرید را انجام دهید.

رفتارهای نابود کننده رابطه عاطفی را بشناسیم

۲۲۵ بازديد
 
شاید فکرش را هم نمیکردید این رفتارهای رایج روی رابطه عاطفی تاثیر منفی بگذارند, اما باید بدانید با این رفتارها رابطه تان دوامینخواهدداشت.

رفتارهای ویران کننده رابطه عاطفی
رفتارهای غلط زن و مرد در روابط زناشویی گاهی بستگی به نداشت شناخت کافی از شخصیت زن و مرد رخ می دهد . حرف هایی که مردان دوست ندارند بشنوند را باتوجه به دلایل خاص بشناسید و تا حد ممکن از گفتن آنها خودداری کنید چرا که مردان موجوداتی پیچیده هستند و به همین دلیل روانشناسان آنها را همانند پیاز که لایه لایه است تشبیه می کنند.رابطه عاطفی
داشتن یک رابطه عاطفی سالم کار ساده ای نیست. شاید شما رفتارهایی از خود نشان دهید که به خیال تان برای رابطه عاطفی مفیدند، اما واقعیت چیز دیگری است. بسیاری از کارهایی که ما انجام می دهیم در دراز مدت رابطه را ویران خواهند کرد. اگر شما هم دوست دارید بدانید که این رفتارها کدامند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تلاش برای تغییر طرف مقابل
اکثر ما این اجازه را به خودمان می دهیم که در سبک زندگی و رفتار شریک زندگی مان دخالت کنیم و اگر چیزی به میل ما نباشد، آن را تغییر دهیم. تصور می کنیم که طرف مقابل باید قهرمان زندگی ما باشد و آنطور که ما می خواهیم رفتار کند، در حالی که این غیر ممکن است. جز برخی از رفتارهایی که برای رابطه عاطفی مخرب اند، شما نباید برای تغییر دادن شخصیت شریک زندگی تان تلاش کنید، بلکه احترام گذاشتن به او و طرز فکرش از ضروریات رابطه است.

به او بیش از خود توجه کردن
مطمئنا شما باید شریک زندگی تان را در اولویت قرار دهید اما نباید در این کار افراط کنید، بدین معنی که خود و نیازهایتان را نادیده بگیرید و تنها به او توجه کنید. اگر قدرت تان را فدای شریک زندگی تان کنید، خیلی زود از چشم او هم خواهید افتاد. شما باید در هر زمینه ای تعادل را حفظ کنید، در غیر این صورت مانند برده ای خواهید شد که هیچ اراده ای از خود ندارد. بنابراین قبل از هر کسی به خودتان اهمیت دهید تا بتوانید فرد بهتری برای شریک زندگی تان باشید.

به سرعت زندگی مشترک را آغاز کردن
بسیاری از افراد، پس از چند بار قرار ملاقات، سریع تصمیم به ازدواج می گیرند در صورتی که شناخت کافی از هم ندارند. این باعث می شود که پس از مدتی از هم خسته شوند و به این نتیجه برسند که برای هم ساخته نشده اند. آیا شما بعد از چندین دیدار به تمام رفتارها و عادات طرف مقابل تان شناخت پیدا کرده اید؟ آیا می دانید که او با چه افرادی در تماس است یا دوستان او چه کسی هستند؟ یا این که در مواقع سخت و ناراحتی چه عکس العملی از خود نشان می دهد؟... اگر می خواهید برای زندگی آینده تان انتخاب درستی داشته باشید، باید به طور کامل شریک زندگی تان را بشناسید که این احتیاج به زمان دارد. پس اگر می خواهید که پشیمانی به سراغ تان نیاید، زود تصمیم نگیرید.

کوتاه آمدن های مدام
سازش و توافق لازمه یک رابطه عاطفی سالم است اما این بدین معنی نیست که شما همیشه از خواسته ها و علاقمندی هایتان به خاطر طرف مقابل، بگذرید. اگر شما نیازهای خود را همیشه نادیده بگیرید، در واقع به خودتان خیانت کرده اید. بنابراین گاهی لازم است که خواسته های خود را به شریک زندگی تان ترجیح دهید، حتی اگر قرار است که چند ساعتی از او دور بمانید.

تهدید به جدایی
درست است، ما از بسیاری از رفتارهای شریک زندگی مان راضی و خشنود نیستیم اما نباید او را توسط این رفتارها تهدید کنیم. به عنوان مثال اگر شما دوست ندارید که شریک زندگی تان با جنس مخالف در ارتباط باشد، نباید به او بگویید که اگر این کار را کردی، رابطه ما تمام خواهد شد. با این ترفند نه تنها او به شما وفادار نخواهد ماند بلکه برعکس، حقیقت را نیز از شما پنهان خواهد کرد. بنابراین برخلاف چیزی که شما تصور می کنید، تهدید در رابطه عاطفی اشتباه محض است.

به اشتراک گذاشتن جزییات رابطه در شبکه های اجتماعی
رابطه عاطفی شما جزیی از زندگی شخصی تان است، بنابراین لزومی ندارد که آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر شما هر لحظه از زندگی مشترک تان را در شبکه هایی چون فیسبوک، اینستاگرام و... به اشتراک بگذراید، در واقع هیچ رابطه شخصی با شریک زندگی تان نخواهید داشت، به علاوه دیگران نیز علاقه ای ندارند که از هر دقیقه زندگی شما باخبر باشند. آنچه برای شما جذاب است، شاید برای دیگران هیچ جذابیتی نداشته باشد، بنابراین زندگی خصوصی خود را برای خودتان نگه دارید.

بحث نکردن
آیا شما هم جزو افرادی هستید که در زمان های ناراحتی از بحث کردن گریزانند؟ ممکن است در عصبانیت و ناراحتی گفتگوی شما حالت دعوا به خود بگیرد اما باز این شرایط بهتر از حرف نزدن است. بحث نکردن در دراز مدت شما را از شریک زندگی تان دور و دورتر خواهد کرد. حرف زدن، حتی اگر به دعوا منتهی شود، نشاندهنده این است که شما برای رابطه تان ارزش قائلید و برای بهبود آن تلاش می کنید، به علاوه به شریک زندگی تان نیز اعتماد دارید و مشکلات و ناراحتی های خود را با او در میان می گذارید. بنابراین بحث کردن خود یکی از علائمی است که نشان می دهد شما هنوز هم به رابطه عاطفی تان اهمیت می دهید.

او را یک انسان کامل و ایده آل فرض کردن
در ابتدای هر رابطه، ممکن است که ما آنقدر محو زیبایی و خوبی های طرف مقابل مان باشیم که نقض های او را نبینیم. اما هر چه که رابطه بیشتر پیش می رود متوجه می شویم که او هم مانند دیگران یک انسان معمولی است. بنابراین شما نباید طوری نشان دهید که شریک زندگی تان یک انسان کامل و بی عیب و نقص است زیرا این موضوع نه تنها بعدها توی ذوق خودتان می زند، بلکه ممکن است انتظارات طرف مقابل تان را هم بالا برده و برای او یاس و ناامیدی به همراه آورد.

مطرح کردن کوچک ترین مشکلات
مطمئنا شما تمام رفتارهای شریک زندگی تان را نمی پسندید، اما آیا منطقی است که تمام آنها را مطرح کنید. برخی از رفتارها هستند که اهمیت چندانی ندارند. به عنوان مثال امروز شما رفتاری از شریک زندگی تان می بینید که ناراحت تان می کند اما اگر این رفتار او فردا صبح که از خواب بیدار شدید از یادتان رفته بود، بدین معنی است که اهمیت چندانی ندارد و مطرح کردن آن نیز غیر ضروری است. بنابراین رابطه خود را به خاطر مشکلات کوچیک متشنج نکنید.

در تلاش مدام برای شاد کردن او
زندگی پستی و بلندی های خود را دارد. مسلما شرایط همیشه آنطور که ما می خواهیم نخواهد ماند و وظیفه زوج ها این است که در این شرایط همدل و سنگ صبور هم باشند. اگر شما تنها به این علت که دوست ندارید شریک زندگی تان را ناراحت ببینید، از بیان مشکلات و نگرانی هایتان خودداری می کنید، در واقع دارید به رابطه خود آسیب می رسانید. یک رابطه زمانی موفق است که هر دو طرف در هر شرایطی، چه خوب و چه بد، کنار هم باشند، نه فقط در خوشی ها.

خود را مسئول شادی های او دانستن
زمانی که ما وارد یک رابطه عاطفی می شویم، در واقع مسئولیت فرد دیگری را نیز به عهده گرفته ایم اما این که خودمان را مسئول خوشحالی او بدانیم، کار اشتباهی است. هر کسی خود مسئول شاد کردن زندگی خود است. به بیان دیگر، شادی شخصی، انتخاب خودمان است. بنابراین اگر شما خودتان را مسئول شاد کردن شریک زندگی تان بدانید، بعد از مدتی نه تنها خودتان بلکه طرف مقابل تان نیز تبدیل به فردی افسرده خواهید شد.

حسادت
شاید حسادت در ابتدای رابطه برایتان رمانتیک باشد و به شما ثابت کند که برای طرف مقابل تان مهم هستید اما هر چه رابطه بیشتر پیش می رود، ممکن است که این حس رابطه تان را ویران کند. طبیعی است که هر دو طرف رابطه باید مراقب رفتارهای خود و افرادی که با آنها در تماس اند باشند اما حسادت بیش از حد نشاندهنده عدم اعتماد و احترام به طرف مقابل است که در دراز مدت رابطه ما را ویران خواهد کرد. بنابراین بهتر است که آن را کنترل کنید.

وابستگی بیش از حد
وابستگی در هر رابطه ای طبیعی است اما اگر در آن افراط شود، نه تنها شما را به شریک زندگی تان نزدیک تر نخواهد کرد، بلکه او را از شما نیز خواهد گرفت. اگر شما مرتب به عشق زندگی تان بگویید که بدون او نمی توانید زندگی کنید، در واقع این پیغام را به او منتقل می کنید که در زندگی هیچ استقلالی ندارید و اگر یک روز او در کنارتان نباشد، نمی توانید از پس خود و احساسات تان برآیید. این حرف شما مسئولیت های شریک زندگی تان را دو چندان می کند طوری که ممکن است برای جلوگیری از وابستگی بیشتر شما را ترک کند. بنابراین حتی اگر در رابطه ای عاطفی به سر می برید، باید استقلال داشته باشید.

24 ساعت با هم بودن
زمانی که شما کل روز را با شریک زندگی تان می گذرانید، در واقع هویت اصلی خود را از دست می دهید. به عنوان مثال دوست دارید کارهایی انجام دهید که او دوست دارد، یا دور دوستان و خانواده تان را خط بکشید یا حتی به باشگاه ورزشی نروید تا زمان بیشتری را در کنار او باشید... در واقع کل برنامه زندگی شما هول محور او می چرخد، در صورتی که ما باید یاد بگیریم که در کنار دیگری برنامه و هدف های زندگی خودمان را نیز پیش ببریم. بنابراین همه ما به زمان های تنهایی احتیاج داریم تا بتوانیم خود و آنچه به راستی دلمان می خواهد را پیدا و به آن عمل کنیم.

عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقالات مهارت های تحصیلی

۲۰۶ بازديد


عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

بدون شک در دنیای پیشرفته ی امروزی یکی از علائم موفقیت فرد، موفقیت تحصیلی می باشد که بدون آن توسعه و ترقی هیچ کشوری امکان

پذیر نخواهد بود. ترقی هر کشوری رابطه ی مستقیم با پیشرفت علم و دانش و تکنولوژی آن کشور دارد. پیشرفت علمی نیز حاصل نمی شود مگر این که افراد متفکر و خلاق تربیت شده باشند. پیشرفت تحصیلی ضمن این که در توسعه و آبادانی کشور مؤثر است در سطوح عالی منجر به یافتن شغل و موقعیت مناسب و در نتیجه در آمد کافی می شود. دانش آموزان و دانشجویانی که از موفقیت های تحصیلی برخوردارند خانواده و جامعه با دیده ی احترام به آنان می نگرد و در جامعه با روحیه و نشاط بیشتری حضور خواهند یافت و در کنار این ها از هزینه های گزافی که از افت تحصیلی تحمیل آموزش و پرورش می شود کاسته خواهد شد.



تعریف پیشرفت تحصیلی :

پیشرفت تحصیلی یعنی این که از سطح مورد انتظار آموزشی برآورده شود و سازمان آموزش و پرورش به اهداف از پیش تعیین شده نزدیک تر شود. پیشرفت تحصیلی یعنی ، افزایش میزان یادگیری ، افزایش سطح نمرات و قبولی دانش آموزان در دروس و پایه تحصیلی.







عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی :

عوامل مؤثر را در سه سطح فردی ، خانوادگی ، آموزشی می توان بررسی کرد.

الف: عوامل فردی

1- هوشی و توانایی ذهنی : روان شناسان « هوش را توانایی اتخاذ رفتارهای سازگارانه یا خلاق تعریف می کنند.»هوش معمولاً زیر بنای توانایی یا ظرفیت یادگیری به حساب می آید. 2- انگیزه : انگیزه یعنی ، سبب علت و آن چه کسی را به کار وادار می کند. انگیزه یک عامل درونی است و به طور کلی موجود زنده را به حرکت در می آورد.



ب ) عوامل خانوادگی یکی از مهمترین نهادهای مؤثر در تربیت و رفتار آدمی را سازمان خانواده می دانند. زیرا خانواده اولین و با دوام ترین عامل در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان و زمینه ساز رشد جسمانی ، اخلاقی عاطفی و عقلانی آنان است. والدین در شکل گیری نگرش فرزندانشان نسبت به تحصیل نقش دارند. نگرش مثبت به مدرسه و معلمان و تحصیل از متغیرهای اثر گذار سطح تحصیلات و میزان در آمد خانواده می باشد. مهمترین نقش والدین در زمینه ی پیشرفت تحصیلی ایجاد محیط آرام و مساعد برای مطالعه و انجام تکالیف است.



عوامل آموزشی : 1- امکانات و فضای مناسب آموزشی 2- برنامه ریزی آموزشی ۳- شیوه های تدریس دبیران

1- امکانات و فضای مناسب آموزشی : استاندارد بودن اندازه ی کلاس ها و تراکم دانش آموزان ؛ بطور کلی مطالعات نشان می دهند که در کلاس های کم تراکم موفقیت دانش بیشتر نیست ، مگر آن که تراکم کلاس کمتر از 15 نفر باشد که در این صورت امکان آموزش انفرادی فراهم می شود. نور کافی ، سرما و گرمای لازم به موقع لزوم امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دسترسی به سایت های اینترنتی و غیره را می توان جزو امکانات و فضای مناسب آموزشی تلقی نمود که در یادگیری دانش آموزان تأثیر دارند.

2- برنامه ریزی های آموزشی : برنامه های آموزشی مدارس باید مناسب باشد. برنامه ی درسی هفتگی، برنامه ساعات معلمان و برنامه ی امتحانات باید بتواند مطلوب دانش آموزان و اولیاء و مربیان قرار بگیرد و از معلمان و دبیران در جای خود استفاده شود. در برخی مدارس به دلیل کمبود متخصص از غیر متخصص تدریس رشته های غیر مرتبط استفاده می شود. و یا برای رفع گیرِ برنامه و یا تکمیل ساعات یک دبیر از دروس غیر تخصصی استفاده می شود. این امر مسلماً مانع رشد و پویایی دانش آموزان می گردد. دو مقوله باید مورد توجه قرار گیرد. یکی تکنولوژی برنامه ریزی درسی و دیگری عوامل تعیین کننده برنامه درسی برنامه های درسی باید با دقت جرح و تعدیل شوند.

3 - شیوه های تدریس معلمان : در بسیاری از مدارس هنوز معلمان از روش های سنتی مبتنی بر سخنرانی استفاده می کنند و دانش آموزان این گونه مدارس محکوم به نشستن و شنیدن هستند. بدون این که در فرایند یادگیری نقش داشته باشند و معلم متکلم وحده و فعال ترین عنصر یادگیری است و طبیعی است در چنین موردی حجم یادگیری بسیار اندک خواهد بود. پژوهش های زیادی در ارتباط با روش های تدریس و آنچه معلمان باید برای به دست آوردن پیشرفت بیشتر در امر فرایند یادگیری و یاددهی انجام دهند صورت گرفته است.



تجربه معلمان : معلمان با سابقه گرایش بیشتری به سمت پرورش مهارت های آموزش و کلاس داری از خود نشان می دهند. آنها میزان وقتی را که برای امور اداری کلاس صرف می شود کاهش می دهند.

آ ماده کردن درس و نمره دادن : معلمینی که برای آماده ساختن درس و همچنین نمره دادن تکالیف درسی و کار کلاس دانش آموزان وقت گذاری می کنند نسبت به معلمین که این کار را انجام نمی دهند، دانش آموزان آنها نتایج بهتری کسب می نمایند.

مهارت ها : معلمینی که در نظر دانش آموزان سخت گیرتر و متوقع تر هستند ، معلمینی که توانایی برقراری سریع نظم را در کلاس دارا هستند، معلمینی که به روش نظام مند از کار خود ارزیابی می کنند و بر آنچه که یک دانش آموز یاد گرفته یا یاد نگرفته در برابر همه آنچه باید یاد می گرفت به درستی واقفند و به دانش آموزانی که مطالب را در بار نخست یاد نگرفته اند، فرصت فراگیری مجدد را می دهند و معلمینی که به دانش آموزان کمک می کنند تا میزان اهمیت مطالب را پی ببرند و بتوانند بین مطالب اصلی و فرعی تمیز دهند در معلمی موفق تر از معلمین دیگرند و دانش آموزان آنها از پیشرفت تحصیلی بالاتری برخوردارند .

20 نکته رفتار با شوهر

۲۰۲ بازديد
 

رفتار با شوهر را در کمتر از بیست دقیقه بیاموزید !برای اینکه به برخی از اصول رفتار با شوهر پی ببرید . می توانید این مطلب نسبتا
کوتاه را بخوانید و سعی کنید در زندگی موفقی که در صدد پایه ریزی آن هستید بکار ببرید :
1- همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.
2- همسر خود را به چشم یک شی‌ء مسؤول ننگرید. بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.
3- جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می‌شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.
4- برای این که همسرتان با شما روراست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید.
اگر حرف‌ها و گفته‌های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی‌اعتمادی در زندگی خود می‌کارید.
5- وقتی همسرتان با شما درد دل می‌کند و راز دلش را با شما در میان می‌گذارد، احساساتش را بپذیرید و به او نگویید که اسرار درونش ناخوشایند و بی‌رحمانه است‌.
6-به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید زیرا انتقاد پیاپی باعث می‌شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد.
7- او را به درک نکردن‌، عدم صمیمیت و بی‌احساس بودن متهم نکنید. زیرا او درک کردن‌، صمیمیت و با احساس بودن را به شیوه مردانه نشان می‌دهد.
8- نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید. این امر اتفاق نمی‌افتد مگر این که همسرتان این نیازها را باز گوید و به همین جهت در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیازهایش از وی سؤال کرده و دیدگاههای واقعی وی را نسبت به خود و زندگی‌تان دریابید و در نهایت جوابی را که شوهرتان می‌دهد بدون انتقاد و جبهه‌گیری بپذیرید.
9-زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به دقت به حرفهای او گوش فرا دهید زیرا عدم توجه شما به گفته‌های او عدم علاقهٔ شما را نشان می‌دهد.
10- هیچ وقت از کارهایی که همسرتان برای جلب محبت شما انجام می‌دهد انتقاد نکنید برای مثال وقتی او به شما محبت می‌کند، آن را بیش از اندازه لوس ندانید او به شیوهٔ خود ابراز محبت می‌کند.
11- او را به شیوه خودتان دوست نداشته باشید بلکه به وجود او نیز اهمیت بدهید. به عنوان مثال اگر در سالگرد ازدواج‌ تان‌، هدیه‌ای به او می‌دهید سعی کنید از قبل در مورد هدیهٔ مورد علاقه‌اش اطلاعاتی به دست آورید.
12- از همسر خود انتظار نداشته باشید که با تمامی طرح‌ها و ایده‌ها و افکار شما موافق باشد و آنها را تحسین کند. واقع بین باشید و به او اجازه دهید که نظرش را هر چند که برخلاف میل شما باشد، بیان نمایید.
13-اصرار زیادی برای جلب محبت همسرتان نداشته باشید و این نکته را زمانی که وی عصبانی است بیشتر مراعات کنید. در بسیاری اوقات حالت روحی او برای ابراز محبت به شما مناسب نیست و اصرار زیاد شما منجر به مخالفت شدید او می‌شود.
14- برای همسر خود نقش یک زن حساس و شکننده را بازی نکنید. زیرا این حالت شما باعث می‌شود که همسرتان فکر کند شما ضعیف و بی طاقتید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش‌تان می‌شود. بنابراین سعی می‌کند که ارتباط کلامی کمتری داشته باشد و همین امر باعث ناراحتی شما می‌گردد.
15-سعی کنید که در ارتباط با همسرتان همواره هویت خود را به عنوان یک زن و همسر حفظ کنید. زنی که توجه به روابطش به قیمت از دست دادن هویتش تمام شود به خود و روابطش صدمه می‌زند.
زیرا این مسئله باعث می‌شود که وی خود را بخشنده‌تر و دوست داشتنی‌تر از شوهرش ببیند و فکر کند که همسرش بی‌نهایت خودخواه و ناسپاس است‌.
مردها با زنی به عنوان همسر در ارتباط دایمی باقی خواهند ماند که هویت مستقل و قوی خود را حفظ کند.
16-اگر احساس می‌کنید که در روابط خود با همسرتان از عزت نفس پایینی برخوردارید و میل دارید که او را وادارید تا در این زمینه به شما کمک کند که از احساس خوبی برخوردار شوید اشتباه می‌کنید. این مسئله مشکل شماست شخصاً روی آن کار کنید و در صورت لزوم از یک روان‌شناس کمک بخواهید.
17- زمانی که همسرتان از فشار عصبی رنج می‌برد سعی نکنید از لحاظ احساسی به او نزدیک شوید. زیرا اگر برای صمیمیت و نزدیک شدن به او فشار آورید فقط او را عصبانی‌تر کرده و از خود دور می‌کنید. زمانی که استرس او کم شود به حالت عادی خودش بر می‌گردد.
18-در زندگی زناشویی خویش سعی کنید خود را مسؤول خوشبختی خود بدانید. زنی که مسؤولیت خوشبختی زندگی مشترک را فقط بر عهده شوهرش می‌گذارد یک همسر آزرده و افسرده به بار می‌آورد.
19- او را به دوست نداشتن و گریزان بودن از همسر و زندگی متهم نکنید. زیرا وی اعتقاد دارد که شریک زندگی‌اش را دوست دارد و از او گریزان نیست ولی به نظرش او را متهم به چیزی می‌کنید که در موردش صدق نمی‌کند و این مسئله موجب کدورت در روابط می‌شود.
20- وقتی شما در می‌یابید که در ایجاد مشکلات زندگی خود سهم داشته‌اید و آن را به همسرتان بگویید عشق و محبت بار دیگر در زندگی‌تان شکوفا می‌شود. زیرا بعد از آن همسرتان نیز سهم خود را می‌پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می‌آید .